Így is készülhetnek az iskolák a távoktatásra szeptembertől

Vodafone Magyarország az elmúlt hónapokban 20 digitális tantermi megoldást épített ki óvodákban, általános iskolákban és gimnáziumokban. Szeptembertől ezt megduplázná, tekintettek az iskolakezdésre - jelentette be a telekommunikációs vállalat.
Szabó Zsuzsanna, 2020. augusztus 28. péntek, 13:00
Fotó: Napi.hu - Fotó: Vodafone Magyarország

A Vodafone Magyarország azután, hogy májusban bemutatta Digitális Tanterem szolgáltatását, melynek segítségével a tanórákat offline és online is le lehet bonyolítani, 20 digitális tantermi rendszert épített ki óvodákban, általános iskolákban és gimnáziumokban, így ezekkel együtt már közel 20 ezer pedagógus és diák tapasztalhatta meg a rendszer előnyeit.

A vállalat tervei szerint az év második felében - a szeptemberi iskolakezdésre való tekintettel - megduplázódik a kiépítések száma, hiszen egyre nagyobb igény mutatkozik az olyan megoldásokra, amelyek lehetővé teszik a személyesről virtuális oktatásra történő gyors és rugalmas átállást.

Az elmúlt pár hónap jelentősen felgyorsította a digitális oktatásra való átállást: a pedagógusoknak az online térben kellett átadniuk a tananyagokat, amiket a diákoknak otthon, laptopon és okoseszközökön keresztül kellett feldolgozniuk. Ez több mind 100 ezer pedagógus és közel 2 millió diák napi rutinját alakította át Magyarországon - derül ki a Vodafone közleményéből.

Többek között erre a helyzetre jelentett megoldást a Vodafone Magyarország, a SEOS és a Delta Csoport okostantermi megoldása, amely a virtuális és valós tantermi felhasználást egyaránt lehetővé teszi. A fizikai Digitális Tanterem egy interaktív táblából, a tanórán résztvevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és a tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik. A tanóra során az eszközök összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással, ezáltal biztosítva a tanár számára, hogy irányítani tudja a diákok figyelmét.

A tanár oktatási anyagokat és kérdéssorokat tud kiküldeni mind a táblára, mind a diákoknál lévő tabletekre. Azt, hogy a diákok eszközein és a táblán pontosan mi jelenjen meg, minden esetben a tanár tudja irányítani függetlenül attól, hogy a tényleges tanteremben tartózkodnak-e a diákok vagy fizikailag máshol vannak. Így a megoldásnak köszönhetően a rendszert használó iskolák nagy részének egyáltalán nem okozott fennakadást a digitális oktatásra való átállás - állítja a Vodafone.

Amennyiben újra sor kerülne egy hosszabb ideig tartó online oktatásos időszakra, a diákok a saját, családban levő eszközeiken becsatlakozhatnak a pedagógus által tartott digitális tanórába. A pedagógus itt is tudja a diákok figyelmét irányítani, miközben a feladatsorokkal folyamatosan ellenőrizheti a tanulók tudását.

Eddig 20 intézményben építették ki

A szolgáltatást eddig 20 intézményben építette ki a Vodafone Magyarország, így közel 20 ezer diák és pedagógus tapasztalta meg az online és offline oktatást egyaránt lehetővé tevő rendszer előnyeit.

Hetzl Andrea, a Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium tanára elmondta: a távoktatások időszakban e rendszer használatakor a diákok ugyanúgy jelezhették óra közben, ha valami nem volt számukra világos, vagy ha kérdéseik merültek fel. Az óra menetébe gyakran épített be rövid teszteket, melyek eredménye a rendszernek köszönhetően azonnal látható mindenki számára, így minden diák aktívan részt vett az órákon - tette hozzá.

Mennyibe kerül mindez?

A Vodafone Magyarország vállalati kínálatában elérhető rendszerrel egy osztályterem teljes kiépítése okostáblával, tabletekkel és tanári laptoppal az adott intézmény igényeitől és a lehetőségektől függően 5 és 12 millió forint között mozog. Az intézményeknek azonban arra is lehetőségük van, hogy a korábban pályázati rendszerben vagy támogatások útján szerzett okostáblák, számítógépek használják, illetve bevonják a diákok saját eszközeit (pc, laptop, android és iOS rendszerű okostelefonok és tabletek) a SEOS-szal tartott órák során. Ebben az esetben csak a szoftver megvásárlására van szükség, ami jóval alacsonyabb, akár diákonként havi 600 forint költségszinten is elérhető az intézményeknek - derül ki a közleményből.

A digitális oktatásra való átállás felgyorsulása, ha lehet így mondani a járvány pozitív hatásai közé sorolható, hiszen nagyon rövid idő alatt sikerült véghezvinni egy hosszú évek óta húzódó, ugyanakkor nagyon fontos folyamatot. Bízunk benne, hogy a digitális oktatás pozitív tapasztalatait az intézmények hasznosítani fogják és szeptembertől egymást kiegészítve alkalmazzák a régi és az új eszközöket ezzel segítve a tanárok munkáját és a diákok fejlődését - mondta el Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese.

HOZZÁSZÓLÁSOK