Az Apple - ahogy pár napja - tavaly is három modellt mutatott be. A csúcsot az XS és az XS Max jelentette, míg az XR-ből számos technikai újítást kihagytak. Míg az XS Magyarországon 400 ezer forinttól indult, a XR-ért "csak" 300 ezret kellett fizetni. A különbség a világon mindenhol szembetűnő volt.

Az Awin kutatása szerint az XR ezekkel a paraméterekkel már az értékesítés kezdetétől fogva drasztikusan felülmúlta drágább testvéreinek eladásait. Ebben szerepe volt annak is, hogy az XR kinézete alig különbözött a másik két modelltől, vagy akár az egy évvel korábbi X-től - olvasható a portálon.

A cég szerint a régebbi vagy olcsóbb modellek sikere a korábbi években is megfigyelhető volt: például 2018 januárjában sem az akkori csúcsmodell X húzta az eladásokat, hanem az olcsóbb 8 és a 2016-os, de még kínálatban tartott 7-es.

Az iPhone XR egyébként nem csak az Apple kínálatában számít kiugróan sikeresnek, hanem a teljes mobilpiacon belül is. Az elemzők szerint

az Apple az XR-nek köszönheti, hogy nem vesztett piacot az olyan gyártókkal szemben, mint például a Huawei vagy a Google.

A cég szerint ez a tendencia folytatódik, de most és 2020-ban az iPhone 11 lesz a favorit, szemben a sokkal drágább 11 Pro-val. Emellett a cég úgy döntött, hogy az XR-t is kínálatban tartja.

Bármilyen erős és értékes márka is az Apple, még ők sem tudták meggyőzni a fogyasztókat arról, hogy válasszák a jóval drágább és magasabb minőségű készülékeket. Ez pedig megmutatja, hogy milyen kihívások előtt áll a telekommunikációs szektor a következő években - véli a cég.