A Google, a videomegosztó tulajdonosa arra kéri a videósokat, jelöljék meg azokat a termékeket, amelyeket a videóikban használnak - írja a Bloomberg nyomán a hvg.hu.

A beszámoló szerint ezt az információt a rendszer egyfelől elküldi a Google-nek elemzésre, másfelől pedig összeköti egy olyan szoftverrel, ami segít a felhasználóknak abban, hogy meg tudják vásárolni a videoban szereplő terméket, legyen az bármilyen árutípus.

A YouTube ügyeit ismerő forrás szerint a végső cél az, hogy a platform egy óriási katalógus legyen, ahonnan bárki bármikor vásárolhat. Ennek érdekében a Shopify nevű céggel is közös munkába kezdett a Google, amely segíthet a webshop kiépítésében.

A YouTube szóvivője a lapnak megerősítette, egy kis számú alkotói csoporttal valóban megkezdték egy ilyen funkció tesztelését, a videósok pedig maguk dönthetik el, hogy melyik eszközt lehessen megvásárolni a videójukból, és melyiket nem.

A technológia egyelőre kísérleti szakaszban van, nem tudni, mikor élesedhet. Az is kérdés, a YouTube mekkora részesedést kérne a tranzakciókból. A Google a Play áruházban kínált alkalmazások esetében az appon belüli vásárlások után 30 százalékot von le.