A Bloomberg hírügynökség bennfentes forrásokra hivatkozva arra számolt be, hogy Kína a jelenlegi 40 százalékról 15 százalékra viszi le a vámot. A döntést még nem véglegesítették, így lehetnek változások. A kínai kormány a napokban dönt majd.

Az amerikai autógyártók közül a General Motors és a Ford Motor árfolyama nagyjából 2 százalékkal lódult meg a New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben annak reményére, hogy a vámcsökkentés fellendítheti az autóeladásokat

Európában az autógyártók teljesítményét tükröző tőzsdei index 2,8 százalékkal ugrott meg, a német autógyárak közül a BMW, a Volkswagen és a Daimler 2,8 százalék és 4 százalék közötti mértékben drágult.

Donald Trump amerikai elnök már több mint egy hete közölte a Twitteren, hogy Kína beleegyezett az Egyesült Államokban gyártott autók jelenleg 40 százalékos vámtarifájának csökkentésébe és eltörlésébe.

Az alacsonyabb vámok támogatnák a Kínába exportáló autógyártókat, köztük a Fordot, a Teslát vagy éppen a német BMW-t, amely az Egyesült Államokban gyártja a kínai piacra szánt luxusjárműveit. Tavaly hozzávetőleg 10 milliárd dollár értékű autót szállítottak Kínába az Egyesült Államokból.

Az autógyártókat keményen sújtotta, hogy Peking júliusban 15 százalékról - 25 százalékponttal - 40 százalékra emelte az Egyesült Államokból behozott személygépkocsik vámtarifáját annak a szélesebb körű megtorló csomagnak a részeként, amellyel arra reagált, hogy az amerikai kormányzat 50 milliárd dollár értékben 25 százalékos pótvámot vetett ki Kínából importált termékekre. Ennek következményeként több autógyár kénytelen volt emelni árait, ami visszavetette forgalmukat.

Az Egyesült Államokban termelő autógyárak azért is hátrányba szorultak, mert Kína éppen júliusban csökkentette 25 százalékról 15 százalékra a külföldről behozott legtöbb autó vámját.

Az Egyesült Államokba Kínából exportált személyautókat 27,5 százalékos vámtarifa terheli jelenleg.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!