Elárulta, mit tervez a Mol Magyarországon

Komoly forgalomnövekedést hozott az Agip-kutak átvétele a Mol Magyarországnál. A cég jelenleg elsősorban a meglévő egységeinek fejlesztésére fókuszál, új szolgáltatásokat tesztelnek és vezetnek be saját kiskereskedelmi koncepciójuk, a Fresh Corner égisze alatt. Orosz András, a cég kiskereskedelmi vezetője beszélt a terveikről a Napi.hu-nak.
Szász Péter, 2017. december 25. hétfő, 09:08
Fotó: Napi.hu

Október végére az összes Agip-benzinkút Mollá változott, a magyar olajvállalat több mint 100 egységet alakított át és a vásárlók pozitívan fogadták a módosításokat. Ez abból is látszik, hogy az egységekben jelentős forgalomnövekedést mértek az átvételt követően.

Orosz András szerint a Mol kedveltsége részben annak köszönhető, hogy az elmúlt években erőteljesen elkezdték fejleszteni az - üzemanyag-értékesítésen kívüli - szolgáltatásaikat. A 2015-ben bevezetett Fresh Cornerekben például "kávézói-minőségű" kávét, vagy olyan hamburgereket kínálnak, amelyek felveszik a versenyt a kézműves termékekkel. Persze emellett a szendvics és a hot-dog maradtak a húzótermékek. Hamarosan megnyílik a századik ilyen egység Magyarországon.

A budapesti Szentendrei úton működő töltőállomáson pedig tesztelik az ország egyetlen Molos "drive through-ját", ahol ki sem kell szállni az autóból a vásárláshoz. A visszajelzések pozitívak, de, hogy mikor és hol lesz a következő hasonló kút azt Orosz András egyelőre nem árulta el.

A 470 hazai Mol-kút közül mintegy 200-ban működik Posta Pont, amelyek népszerűsége érthetően az év végén nő meg igazán.

A cégnek nem célja az egységesítés, vagyis ami egy nagyvárosi bevezető út mellett sikeresen működik, az egy kisebb falu töltőállomásán nem feltétlenül válik be. Éppen ezért sokkal inkább a fogyasztókra szabott megoldásokban gondolkoznak.

Csak téli üzemanyag kapható

A Molnál november 15-től csak téli üzemanyag kapható és nem csak a prémium árfekvésben. Ennek legnagyobb előnye, hogy könnyebben indul el reggel az autó és hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet. Főleg a dízel autóknál okozhat gondot a téli hideg.

A vállalat már korábban is átállította kínálatát a téli időszakban, de most változott az "üzemanyagrecept" - mondta Orosz András. A prémium dízel üzemanyagok használatával akár mínusz 38 fokban is elindulnak a járművek.

Nem esik vissza a prémiumpiac?

A hazai prémiumüzemanyag-piac akkor kezdett szárnyalni, mikor a kiskereskedelmi árak 2014-2015 fordulóján zuhanni kezdtek az olajárcsökkenés hatására. A 300 forinthoz közeli szintek már messze vannak, de Orosz szerint akkor sem kell visszaeséssel számolni, ha még magasabbak lesznek az árak, ugyanis a vásárlók igényesebbek lettek és persze több pénzük is van.

Forrás: Mol

A prémium üzemanyagok kedvező hatásait sokan érzik vezetés közben, illetve az üzemeltetésnél is. Míg régen ezt a szegmenst a jobb módúak tartották fenn, mára jóval nagyobb ez a kör.

Vége a dízeleknek?

A dízelbotrány hatására, illetve annak következményeképpen, hogy egyre több európai város tervezi kitiltani a dízeleket, a kontinens piacán idén az első félévben több benzines autó fogyott, mint dízel, amelyre régen nem volt példa. Emellett az alternatív hajtás is egyre nagyobb szeletet hasít ki a piacból.

A Mol ugyanakkor nem áll le az üzemanyag-fejlesztéssel, sem a dízelt, sem a benzint illetően, a következő évtizedekben is számítanak az ezekből származó bevételekre. Orosz szerint fel vannak készülve a piaci változásokra, amelyek persze nem egyik napról a másikra történnek. Ma már nem ugyanaz a vállalat, ami 20 éve volt. A cél, hogy a benzin, a gázolaj, az autógáz és a villany piacán is vezető szerepet kapjanak. Ez része a cég 2016 végén meghirdetett 2030-as stratégiájának.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Demokrata Hungarofil, 2017.12.25 20:18

22 éve hűséges, elégedett MOL vásárló vagyok. - MOL csak akkor csapta ki nálam a biztosítékot, amikor kiderült, hogy levajazták a 125 méter magas 9/11 becenevű tornyuk építését a Rákóczi hídnál. - Ezek a toronyházak kilövelt, megszilárdult sebváladékai, gennyei, varrjai a Földanyánknak, borzalmasak. Tájsebek! - Ha egyet engedélyeznek, már nem lehet a többi útjába állni. - Akármelyik muszlim milliomos vehet egy telket és építtet rá egy mecsetet, fél kilométeres imatoronnyal, mondjuk a VIII. kerületben...A hivatalnokokat, politikusokat kilóra megveszi, erre mérget vehetünk, a MOL példája alapján...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kabainetk@freemail.hu, 2017.12.25 19:56

A MOL az üzemanyag-kereskedelem CBA-ja. Oda se teszem be a lábam!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2017.12.25 17:52

Csesszék meg!
"november 15-től csak téli üzemanyag kapható és nem csak a prémium kategóriában"
Tavaly szarrá szívattak ezzel! Akkor fogadtam meg, hogy SOHA még egyszer nem megyek MOL kútra, legalábbis üzemanyagot venni, maximuma fűnyíróba!
Az egyik kocsimat ritkán használom, ezen belül is télen alig. átlagban 2-3 havonta tankolom meg (60 liter diesel üzemanyag = kb 1000 km).
Megtankoltam a MOL-nál október végén. Januárban bejöttek a mínusz 15-20 fokos hidegek. Februárban ment a kocsi vizsgázni, gondoltam előtte egy hónappal beindítom, átnézetem. Baxott beindulni, csak vinnyogott az üzemanyag szivattyú a zselében.
Több órát kellett alulról hősugárzóval fűtenem a tankot, hogy nagy nehezen beinduljon, utána pedig oda-vissza menni az M0-án, hogy 1/4 tankra lefogyasszam az üzemanyagot. Végül telenyomtam Shell prémium diesel-lel, ami után pöccre indult.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matuska63, 2017.12.25 09:58

És tessék mondani mikor lesz minden töltő állomáson elektromos töltő is?i
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html