Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A CBRE legfrissebb elemzése a kínai, az amerikai, a spanyol, a német, az olasz és a brit kiskereskedelmi piac következő ötéves trendjeit, a bővülési szándékokat vizsgálva megállapította, az egészség- és szépségipari termékeket kínáló cégek térigényének növekedése meghaladja a többi iparágét (élelmiszer, ruházat, lábbeli, otthon kert) Kínában 8,1,  Németországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban 1,6 és Spanyolországban 1,1 százalékkal. Az ágazaton belüli növekedést továbbra is a technológia és az innováció táplálja majd, amelyet a magukra egyre többet költő fogyasztók keresletének növekedése hajthat.

A technológia, az innováció és a közösségi média eddig is kulcsfontosságú szerepet játszott az egészség- és szépség szektor sikerében, és az elkövetkező években továbbra is szerves részét képezi a stratégiájának. A márkák bevezetik a virtuális make-up képernyőket, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy vásárlás előtt megtekinthessék a termék használatával elérhető végeredményt, egyúttal olyan élményt hoznak létre, amely a fogyasztókat az üzletbe vonzza. Az ágazatban a márkák egyesítik a többcsatornás megközelítést a közösségi média hálózataikkal és üzlethelyiségekkel. Egyes márkák arra használják a közösségi média profiljaik elemzését, hogy bérleti stratégiájukat finomítsák - állítják a CBRE szakértői.

Az adatok szerint az otthon- és kert szektor térigénye jelentősen nő - Kínában például további 20,4 százalékra lesz szüksége, de Spanyolországban, Olaszországban és Németországban is növekszik a szektor kereskedelmi területe. A ruházat- és lábbeli, illetve élelmiszer kategóriák területei várhatóan kisebb mértékben bővülnek, Európában leginkább Spanyolországban nőhet a területük.

A CBRE szakértője szerint az online értékesítés növekedése ellenére a fogyasztók kedvelik a többcsatornás kiskereskedelmi élményt, és továbbra is az üzlethelyiségeket használják az inspiráció, tanulás, a tesztelés és az elkötelezettség elérésére.

És Magyarországon?

A nemzetközihez hasonló trendek láthatók Magyarországon is: számos jelentős online kiskereskedő, mint például a Notino, a Mall.hu és az ALZA.hu is megjelentek a hazai piacon az elmúlt két évben. Itthon az egészség- és szépség szegmens bővülése meghaladta a kiskereskedelem átlagos növekedését és a piacra belépő 24, új multinacionális hálózatból 4 (az NYX, az Inglot, a Jo Malone és Notino) is ebbe a szegmensbe tartozik - teszi hozzá Csörgő Anita, a CBRE Magyarország kiskereskedelemért felelős vezetője.