Az emberek évente 12 alkalommal vásárolnak az interneten, az éves átlagos költés pedig mintegy 130 ezer forint. Ez utóbbi érték Csehországban egy vásárlóra vetítve meghaladja a 230 ezer forintnak megfelelő cseh koronát, miközben ott a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál.
A forgalomban a legnagyobb súlyt továbbra is a műszaki szektor képviseli, mindez a korábban visszatartott, vagy több éves életciklussal rendelkező, jellemzően nagy értékű termékek vásárlásával magyarázható.
Kapcsolódó
A felmérésben úgy vélték, hogy a műszaki termékek magas életciklusából fakadó alacsony vásárlási intenzitás ugyanakkor a bővülés legnagyobb korlátja is egyben. Az e-kereskedőknek ezért a jövőben érdemes lesz a nagy értékű termékek mellett a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni. Ezekkel ugyanis jelentősen növelhető a rendelési állomány, a magas kosárérték megtartása mellett.
Az útkeresést és a felemás kereskedői hangulatot tükrözi a GKI Digital és az Árukereső online kiskereskedelmi indexe is, amely 2018 harmadik negyedévében, 2016-hoz hasonlóan kismértékben csökkent.
A webáruházak által alkalmazott akciók közül kiemelték a legnépszerűbbeket, az ingyenes szállítást és az árkedvezményeket. Ugyanakkor megjegyezték, hogy míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni, addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítást érhetnek el a fogyasztók.
A kép forrása: Shutterstock.
Legolvasottabb

Svájcból kapott történelmi ütést pénteken a forint

Lakhatatlanná válhat az Alföld, Szegeden különösen nem lesz jó lakni

Hatályba lép pénteken a sok mobilost érintő, megújított rendelet

Öngyilkos vásárlási spirálba kerültek a magyarok

Visszahívás a szabadságról: rossz hír a munkavállalók számára

Percek alatt szakadt be a forintárfolyam

Már arra készülnek, hogy Európa tizedében az áramot is elvágják az oroszok
