A beruházás nyomán jelentősen bővült az Aldi logisztikai központjának raktárkapacitása. A 255 000 négyzetméteres telken elhelyezkedő, immár 61 800 négyzetméteres, több mint 500 főt foglalkoztató raktár biztosítja az ellátási lánc zavartalan működését. Ide érkeznek be az áruházlánc valamennyi beszállítójától a termékek, illetve innen indulnak áruval felölteni a 148 magyarországi Aldi-üzletet a teherautók. Az elmúlt években az Aldi a fogyasztói igényekre reagálva folyamatosan fejlesztette hűtött, kényelmi termékeit, a nagyobb hűtött-termék-kínálat érdekében pedig egy teljesen új hűtőraktárat épített a meglévő logisztikai épület keleti irányú bővítéseként.

A 8800 négyzetméter alapterületű új egységben egy -23 Celsius-fokos mélyhűtő és egy 0 Celsius-fokos hűtőraktár mellett egy kilenc rámpával rendelkező előhűtő is helyet kapott. Az L-alakú új épület egyik oldala 120, másik oldala 140 méter hosszúságú, illetve 40 méter szélességű, legnagyobb magassága pedig eléri majd a 16 métert. 

Nagyobb raktárkapacitás – több magyar termék

Az új ingatlannak köszönhetően megduplázódik az áruházlánc magyarországi hűtőraktár-kapacitása, ami 40%-kal nagyobb hűtött-termék-kínálatot tesz elérhetővé az Aldi magyarországi üzleteiben.

„Új hűtőraktárunkat több mint 6 milliárd forintos beruházással hoztuk létre azzal a céllal, hogy vásárlóinknak még nagyobb kínálatot nyújtsunk, a magyar termelőknek, beszállítóknak pedig újabb piaci lehetőséget biztosítsunk a hazai fogyasztók eléréséhez. Ebben az évben mintegy négy százalékkal bővítjük szortimentünket: több mint 70 különböző tejtermékkel, felvágottal, hűtött kényelmi termékkel, hústermékekkel, pékáruval és zöldséggel, illetve gyümölccsel gazdagodik termékkínálatunk, a termékek fele pedig magyar beszállítóktól érkezik hozzánk” – mondta Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója az átadás alkalmából.

Az Aldi vásárlói így többek közt GMO-mentes friss húsokkal, készételekkel, laktózmentes, bio-, tejpótló, vegán, húspótló termékekkel, például koleszterincsökkentő margarinnal, joghurtitallal, görög joghurttal, rizs- és zabitallal találkozhatnak majd a polcokon.

Modernizált látványpékségek, nagyobb hűtőpultok

Az új hűtőraktárba érkező termékek az áruházakban is nagyobb hangsúlyt kapnak. A vállalat 2014-ben indította el „Azon melegében” elnevezésű látványpékségeinek kiépítését, amelyek frissen, helyben sült kenyereket, édes és sós pékárukat kínálnak, továbbá a pékség mellett elhelyezett Coolboxokban frissítő italok, saláták és desszertek közül lehet választani. A látványpékségek ma már minden magyarországi Aldi-üzletben elérhetők. A kínálat folyamatosan bővül, a jövőben mintegy 49 termékből választhatnak a vásárlók. A nagyobb hűtőraktár-kapacitás következtében belistázott új termékek esztétikus és higiénikus bolti megjelenése érdekében az Aldi lecseréli a részleg állványait, amelyeknek köszönhetően jelentősen megnő a kínált termékek száma. Az üzletekben 12 új rekesszel, illetve tálcával bővül a bútorzat, így akár 30%-kal több terméknek jut hely. Az üzletek hűtőpultjait szintén bővíti a vállalat, hogy a szélesebb hűtött-, illetve fagyasztott- termék-választék számára is elegendő helyet tudjon biztosítani.

„Látványpékségeinknél minden termék tálcája önzáró plexiajtót kap, amely esztétikus és higiénikus megjelenítést biztosít a termékek számára, a vásárlók továbbá fém fogóeszközzel választhatnak a frissen sült pékáruk közül. Hűtőpultjaink bővítésére és a pékségek bútorainak modernizálására mintegy 4 milliárd forintot fordítunk, így összesen közel 10 milliárd forintos beruházással járulunk hozzá ahhoz, hogy hazai beszállítóink még több friss vagy hűtött magyar termékkel jelenhessenek meg vásárlóink előtt. A kereskedelem terén ebben az évben újabb 100 munkahelyet hozunk létre” – mondta Kulcsár Dénes ügyvezető igazgató.