Járványkompatibilis életmódra állt át a magyar

Az internetes keresések elemzése alapján úgy tűnik, hogy a korábbinál nagyobb a magyarok érdeklődése a belföldi turizmus iránt. Elsősorban a magánszüretek a divatosak, mert ezt járványkompatibilisnek tartják az emberek.
Komócsin Sándor, 2020. október 13. kedd, 09:25
Fotó: Pixabay

Az interneten keresett kifejezések alapján visszatért a lakosság érdeklődése a vidéki turizmus iránt, október közepétől egyre többen keresnek rá a belföldi élménylehetőségekre - írja a Magyar Nemzet. Az őszi utazási szezonban tavalyhoz képest már most másfélszeres érdeklődés mutatkozik a borturizmus iránt.

A borkóstolókról, borászatokról, szüretekről szóló bejegyzések száma főként a 18-29 évesek, a magasabb iskolai végzettségűek és a fővárosban vagy megyeszékhelyeken élők körében ugrott meg - derült ki a Lounge Group friss elemzéséből, amelyet a Századvég Alapítvánnyal készített. A közösségi médiában megjelenő posztokat és hozzászólásokat elemző Netlice startupcég által végzett tendenciakutatás alapján a hazai internetezők a korábbinál jobban értékelik a hazai kirándulóhelyeket és programokat.

A szüreti események témájában a felhasználók a Balatont és Badacsonyt említik gyakran, és az élménybeszámolók alapján a magánszüreti események nagyobb részét is a balatoni régióban tartják. A Badacsonnyal és Tokajjal összefüggő netes említések száma megduplázódott, és megjelent a legkeresettebbek között Villány is. A posztok alapján a magánszüretekről, a termelői piacozásról és a kirándulásokról szól hétvégente a szezon, ezeket járványkompatibilis élményeknek tartják.

HOZZÁSZÓLÁSOK