Palkovics László a találkozót követő sajtótájékoztatón kiemelte, hogy szerb kollégájával legfőképpen a Budapest-Belgrád-vasútvonal építéséről tárgyalt, amely véleménye szerint olyan beruházás, amellyel mindkét ország beírja magát az elkövetkező száz év történelmébe. Mint mondta: ezen keresztül tud az áru Ázsiából Európába jutni, és ez mindkét ország számára stratégiai jelentőségű beruházás, "hiszen ha ez az áruforgalom kikerül bennünket, akkor nem tudunk ebből sem profitálni, sem a gazdaságainkat nem tudjuk ennek megfelelően fejleszteni". Rámutatott, hogy a szerbiai és a magyarországi beruházást sok szempontból fontos szinkronizálni, részben a befejezés, részben pedig az építés alatti forgalom megszervezésének szempontjából.

A két politikus ezenfelül tárgyalt a határátkelési gondokról. Megállapították, hogy nincs sem jogi, sem szándékbeli akadály, ami ennek a problémának a megoldását hátráltatná. Palkovics László szerint elfogadhatatlan ma Európában, hogy két baráti ország között egy autóbusznak 12 órát kell várakoznia a határon csak azért, mert az eljárási folyamatok nem működnek jól. Várhatóan a két ország munkacsoportot hoz létre, amelynek feladata a probléma megoldása lesz.

A két tárcavezető megállapodott abban is, hogy egyszerűsíteni és gyorsítani kell a tiszai teherforgalmat.

Zorana Mihajlovic arról beszélt, hogy nagyon jók a kétoldalú kapcsolatok, de a fennálló közlekedési problémákat, például a hosszú várakozási időt a határokon, minél hamarabb meg kell oldani. Hozzáfűzte azonban, hogy mindkét oldalról nyitottság mutatkozik a probléma kezelésére.

Elhangzott, hogy a közlekedést, az infrastruktúrát és más gazdasági kérdéseket érintő egyezményekről a várhatóan áprilisban tartandó magyar-szerb közös kormánycsúcson esik majd szó.

Fontos közlekedési fejlesztés lehet, hogy hamarosan a román határig érhet az M3-as.