Jókora meglepetés a Lidltől - megelőzte a Spart

Bár továbbra is a Tescóé a legnagyobb forgalom a magyar boltláncok között, a Lidl feljött a második helyre. A Spar maradt a harmadik helyen, a Coop lecsúszott a dobogóról.
Csernátony Csaba, 2020. június 2. kedd, 17:38
Fotó: AFP

Megérkezett a boltláncok rangsora a Trademagazintól. Bár a Tesco megőrizte vezető helyét, a cég bruttó forgalma közel 3 százalékkal 740 milliárd forintra csökkent.

A Tesco mögött helycsere történt a 2018-as listához képest, a Lidl ugyanis 685 milliárd forintos forgalommal feljött a második helyre. Ez közel 25 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.

A 2018-as számok alapján még harmadik Spar most is a harmadik helyen zárt, a tavalyi bruttó forgalma a Trademagazin szerint közel 680 milliárd forintot tett ki, ami 10 százalékos emelkedésnek felel meg.

Éveken keresztül nem volt változás a dobogón, egészen mostanáig. Azt, hogy jó ideje a diszkontok a piacbővülés fő nyertesei, 27-28 százalék körüli értékbeni piacrésszel, már régóta halljuk, de arra, hogy a dobogó 2. helyén végezzen 2019-ben egy diszkontlánc, nem sokan fogadtak volna

- kommentálta a tavalyi eredményeket Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.

A boltláncok listája
HelyezésBoltláncBruttó forgalom (Md Ft)Változás év/év (százalék)
1.Tesco740-2,8
2.Lidl68524,8
3.Spar679,610,0
4.Coop6432,6
5.CBA5382,1
6.Reál426,92,6
7.Auchan394,91,2
8.Penny Market326,811,8
9.Aldi30017,2
10.Drogerie Markt112,18,4
11.Rossmann95,87,5
Forrás: Trademagazin

A dobogósok után következik a három magyar boltlánc, sorrendben Coop, a CBA és a Reál. Bruttó forgalmuk 643, 538 és közel 427 milliárd forintra rúgott, ami 2-3 százalékos emelkedésnek felel meg. (A Coop egyébként 2018-ban még a második helyen szerepelt.)

A hetedik helyen zárt az Auchan, a főként hipermarketeket működtető cég forgalma mindössze 1 százalékkal 395 milliárd forintra hízott. Majd jön a Penny, amely 11,8 százalékkal közel 327 milliárd forintra növelte a bruttó forgalmát. Az Aldi lett a kilencedik 300 milliárddal, ez 17 százalékos pluszt jelent.

A drogérialáncok közül a DM 8,4 százalékkal 112 milliárd forint fölé növelte a bruttó forgalmat, a rivális Rossmann tavalyi 95,8 milliárd forintja pedig 7,5 százalékos emelkedésnek felel meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gondolkoggyunk, 2020.06.03 11:09

A Spar ott van mindenütt (sok helyütt monopol helyzetben), ezért szarik a fejlesztésre.
A Lidl meg nem költ terjeszkedésre, elvárja, hogy a vásárlók húsz kilméterről járjanak hozzájuk.
Megérdemlitek egymást.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.06.03 08:09

Most akkor mi a helyzet a mindig támogatásért síró COOP-pal? 643 milliárdos bevétel, 2,6%-os emelkedéssel.
Az Auchan-t mindig támadják a gazdák, annak kevesebb bevétele van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.06.03 07:59

Nem csoda. Az a csoda, hogy a Spar-ba bejártak az emberek, mert amikor nyitottak, hőzöngés volt, hogy milyen drága.
Az első boltháló volt az ABC-ket vásárolta fel, s hozta a szép és nyugati árukat. Vadkapitalista árakkal. Volt olyan hely, ahol előre tiltakoztak, hogy ne a Spar menjen oda.
Elég sokáig tartott, amíg a zemberek messzebb mentek vásárolni mint a k9özeli Sparba.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lan691, 2020.06.03 06:49

En tapasztalatom alapjan a Spar kozpontilag erőlteti a sajat márkás Ausztriaban gyártott elelmiszeteket. A hazai mas üzletekben Lidl, Auchan is kaphato hasonló magyar termekek araf a tobbi uzletlanhoz kepest 20-30% al felemeli, hogy azok ne legye ek olcsobbak a saját márkás osztráknál.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html