Az MKB Csoport az elmúlt években kiemelt hangsúlyt helyezett a rugalmas munkaszervezési formák bevezetésére, így gyorsan és zökkenőmentesen alkalmazkodtak a kialakult helyzethez. Az informatikai és bankbiztonsági területek gyors és hatékony szervezőmunkájával a támogató háttérterületek túlnyomó része otthonról dolgozik immáron 8. hete, fennakadás nélkül.

A dolgozók körében az otthoni munkavégzés fogadtatása nagyon pozitív volt, az átállás és a kialakult helyzet okozta stresszhelyzet kezelését online tréningekkel támogatták a vezetők és a munkatársak körében egyaránt.

A kapcsolattartást az ügyfelekkel olyan digitális megoldásokkal segítik, mint a nemrégiben bevezetett digitális ügyfélhívó rendszer a bankfiókokban, valamint a lakossági és vállalati ügyfelek számára is elérhető MKB VideóBANK. A megtanult új folyamatokat, a konstruktív és agilis megoldásokat hosszú távon beépítik a működésbe - írták.

Nem kellett sok idő a megszervezéshez

Az Unicreditnél a távoli munkavégzés már a járvány megjelenése előtt is bevett gyakorlat volt számos területen, így a kiterjesztett távoli munkavégzést rövid idő alatt megszervezték, a szükséges bővítésekkel - közölték. Ehhez adott volt mind a belső szabályozási, mind pedig az informatikai háttér - tették hozzá. Minimális a dolgozóik száma, akik munkaköre vagy feladatai nem teszik lehetővé a távolról történő munkavégzést.

Az Unicreditnél a székházakban dolgozók száma a korábbi létszám 10 százalékára csökkent, és ezt immáron tartósan fenn tudják tartani - tájékoztattak. Pozitívak a tapasztalataik, a munkatársaik hatékonyságában, a szolgáltatási színvonalban nem tapasztalnak romlást. Azt tervezik, hogy a járvány utáni időkben is fenntartják a távoli munkavégzés lehetőségét, akár a korábbinál nagyobb mértékben is - közölték.

Még bírnák

Az Erste Bank munkatársai körében készített felmérése szerint az otthonról dolgozók közel 80 százaléka bírná még legalább két hónapon át minden gond nélkül az otthoni munkavégzést, és mintegy 40 százalékuk a jövőben is szívesen dolgozna folyamatosan ebben a formában.

Az Erste Bank rögtön a veszélyhelyzet kihirdetése után, a kijárási korlátozások előtt elrendelte a kötelező otthoni munkavégzést ott, ahol erre lehetőség volt. A bank több mint kétezer fős székházában így 200-an dolgoznak, de a fiókhálózatban is igyekeztek csökkenteni a személyes megjelenések számát.

Az irodaházakra azért szükség lesz

Az OTP közölte: komoly teljesítménynek tartják, hogy extrém rövid idő alatt a munkatársaik nagy része át tudott állni az otthoni munkavégzésre. A gyors átállásban előny volt, hogy az OTP az informatikai rendszereit folyamatosan fejlesztette, így már rendelkezésre álltak az online munkavégzés biztonságos feltételei - tették hozzá.

Leszögezték: az irodaházakra a jövőben is szükség lesz, de belső kialakításukra, a közösségi helyek berendezésére mindenképp hatással lesznek a most szerzett tapasztalatok. A veszélyhelyzet elrendelése az OTP Bank által a budapesti Madarász Viktor utcában épített új irodaház építését kis részben befolyásolta, jelenleg "szerkezetkész-közeli" állapotban van az épület, így van lehetőség az említett finomításokra.

Villámgyors alkalmazkodás

A Raiffeisen Bank központi irodáiban dolgozó munkatársai egy hétvége alatt átálltak a home office működésre, még március közepén. A telefonos ügyfélszolgálat egy része is így működik jelenleg - közölték. Ez nagyon jelentős, azonnali határidejű informatikai fejlesztéssel, bankbiztonsági lépésekkel, valamint eszközbeszerzéssel járt - írták.

A kollégák szinte azonnal át tudtak állni, 1-2 nap alatt kialakultak az új típusú online együttműködések, megbeszélések, a napi üzletmenet azóta is fennakadás nélkül működik. A jövőbeni kiterjesztésről a tapasztalatok összegzése, illetve az aktuális helyzet alapján döntenek - jegyezték meg.