A portugáliai Lidl-leány piacra dobta dobozos borát, amelyet az Adega Mãe márkanév alatt kínálnak a vevőknek - írta a European Supermarket Magazine. A forgalmazás két termékkel, az Adega Mãe Vinho Rosé Regional Lisboa és Adega Mãe Vinho Branco Regional Lisboa borral indul, azzal a marketinggel, hogy a vásárlók egyre inkább keresik a könnyű fogyasztást lehetővé tevő csomagolásban árusított termékeket.

Az előbbi bor 61 százalékban Touriga Nacional, 39 százalékba Aragonez szőlőből készült, és a nyári délutánokra ajánlják, főként egy jó tésztás étkezés után. Az utóbbit 67 százalékban Chardonnay, illetve 33 százalékban Arinto szőlőből keverik és a reklámszöveg szerint tökéletesen illik a halételekhez, a szusihoz, illetve a sajtok fogyasztásához.

Mindkét terméket 250 milliliteres dobozban árulják 99 eurócentért a Lidl 260 áruházában. A német diszkontlánc 40 portugál helyi borásszal működik együtt. A kínálatában lévő lévő borok 60 százaléka helyi eredetű vagy olyan termék, amit a portugál mesterekkel együttműködve hoztak létre. A legolcsóbbtól a prémium kategóriáig kínálnak borokat. A Lidl 2021-ben 180 millió eurót fektetett be a dél-európai országban, amiből új üzleteket nyitottak és régieket újítottak fel. Áprilisban dobták piacra a szintén helyi alapanyagokat használó vegán borukat.