A Tesco alig pislákolt, fénylett a Lidl és az Aldi

A karácsonyi szezon szokás szerint a Lidlnek és az Aldinak sikerült jól Nagy-Britanniában, a Tesco nem tudott élni a hazai pálya előnyével, bár régi versenytársait azért sikerült legyőznie.
Komócsin Sándor, 2020. január 10. péntek, 18:19
Fotó: Napi.hu

Az idei karácsonyi szezon az elmúlt évekhez hasonlóan a két diszkontáruházláncnak, a Lidlnek és az Aldinak sikerült jól Nagy-Britanniában, ahol elmaradt a december 12-ei előrehozott választások utáni bevásárlási roham - derült ki a Mail Online összehasonlításából. A Lidl eladásai 10,3, az Aldiéi 5,9 százalékkal ugrottak meg a december 29-ét megelőző 12 hétben az egy évvel korábbi hasonló periódushoz képest. Ugyanakkor e két céget is megelőzte az Ocado, amely 12,5 százalékos bővülést könyvelhetett el.

A hagyományos szupermarketláncok azonban rosszul szerepeltek: a Sainsbury forgalma 0,7 százalékkal zsugorodott, az Asda és a Morrisons pedig 2,2, illetve 2,9 százalékos visszaesést szenvedett el. Eközben a Tesco csak 1,5 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Összességében a brit kiskereskedelmi piac legnagyobb cégének piaci részesedése 0,4 százalékponttal, 27,4 százalékra csökkent.

A brit kiskereskedelem ebben az időszakban összesen 29,3 milliárd font bevételt könyvelhetett el, ami 0,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál, ám ez volt az elmúlt négy év leggyengébb növekedése - derült ki a Kantar piackutató cég adataiból. Egy másik felmérésből, a Nielsen összesítéséből az derült ki, hogy öt éve a tavalyi hozta a leghalványabb karácsonyi növekedést. A legnagyobb forgalmat hozó nap 2019-ben december 23-a volt. Egyben ez volt a valaha feljegyezett legnagyobb eladást hozó nap a szupermarketek történetében.

Az idei karácsonyi szezon nem hozott növekedést a december 12-ei parlamenti választ után, amiben sok kiskereskedő reménykedett, miután végre megszűnt a brexit körüli bizonytalanság (a nagy tory parlamenti többség támogatását élvező kormány január végén kilépteti az Egyesült Királyságot az EU-ból). A vásárlók nagyon megnézték mire adják ki a pénzüket, elsősorban az akciókra hajtottak és kihasználták az áruházak árversenyét - vélik a közvélemény-kutatók.

HOZZÁSZÓLÁSOK