A lengyelek meg akarják hódítani a hatalmas japán piacot - derül ki a Rzeczpospolita cikkéből. Egyelőre közvetítők segítségével jelentek meg, azaz olyan internetes portálokon kínálják a portékáikat, mint az eBay. Az amerikai online kereskedő cég segítségével a szigetországba irányuló lengyel export 17 százalékkal nőtt 2017-ben. A legnépszerűbb áruk a lengyel sportcikkek és az autóalkatrészek voltak. Ezek értékesítése Japánban 22 százalékkal nőtt tavaly.

Az elmúlt időszakban erősödött a japánok érdeklődése a külföldi termékek iránt: a lakosság több mint 70 százaléka már vásárol a a neten. A piac nagyon gyorsan növekszik, az eMarketer piackutató cég adatai szerint minden évben 10 százalékkal bővül. Ennek köszönhetően értéke idén meghaladja a 122 milliárd dollárt. Ez ugyan kevesebb, mint Kínáé, vagy az USA-é, de így is az egyik legnagyobb a világon.

A hódítást nehezíti, hogy a japánoknak megvannak a maguk preferenciái, bankjai és fizetési szokásai. Például még mindig csodával határos olyan helyet találni, ahol kártyával lehet fizetni, mivel vagy készpénzzel, vagy a boltokban vehető fizetési kártyával szoktak vásárolni. A netes japán vevő kész várni a szállításra, de szívesebben fizet az áru átvételekor, mint kártyával előre.

A fotó forrása: Shutterstock