A német tulajdonú Aldi üzletlánc csak decemberben további négy boltot nyit Magyarországon, a cég idén összesen 12 áruházzal növelte hálózatát - írja a Világgazdaság. A Penny Market hét egységgel bővítette hálózatát, a Lidl viszont csupán egy új üzletet nyitott, igaz 17 áruházat felújított.

A plázastop ugyan fékezi a terjeszkedést, de persze ezen a rendeleten is van kiskapu. Ha egy cég valamelyik versenytársától vesz át üzletet, az nagyobb lehet a jelenleg megengedett maximum 400 négyzetméteresnél. Ennek jegyében az Aldi, a Penny és a Spar is vett át másoktól boltokat. Főként a magyar láncoktól, ami abból is látszik, hogy a CBA, a Coop és a Reál 500 üzletet vesztett 2013 és 2015 között.

Az Auchannál 2016-ben az online értékesítést igyekeztek bővíteni - tudta meg a gazdasági napilap a cégtől. A Tesco viszont visszahúzódik: tavaly több boltjukat is bezárták, ami idén egy újabb követett. A vállalat két új áruházában nyit boltot a Media Markt, ami szintén a zsugorodás jele.