Még nincs vége a metróbotránynak?

Csak most kezdődhetnek az igazi problémák a nemrégiben megérkezett új metrószerelvényekkel. Kiderülhet, hogy az áruk nem is olyan jó, ha a karbantartási igényeket, a garanciát és a pótalkatrészek árát is figyelembe vesszük.
Napi.hu, 2016. június 7. kedd, 09:56

Elismerte a BKV vezérigazgatója, hogy az orosz metrókocsigyártó "gyakorlatilag" újjáépítette az M3 vonalra szánt szerelvényt - írta a Népszabadság. Ez azonban nem jelenti egyértelműen azt, hogy jobbak, mint amilyen járművek szállítására az oroszok vállalkoztak.

A BKV vezetése maga sem  hitte, hogy a Metrowagonmash a hulladék régi kocsikat fogja felújítani ahelyett, hogy a budapesti igényeknek megfelelően átalakított újakat szállítana. A napilap számításai szerint az orosz metró nem olcsóbb az M4-es vonalra szállított Alstom-szerelvényeknél, az árkülönbség éppen megegyezik az utóbbiakba beépített, a vezető nélküli közlekedést lehetővé tevő technológia árával.

Az Alstom számításai szerint egy új szerelvény üzemeltetése évente 15 százalékkal olcsóbb, mint egy felújítotté, ami 20-30 éven belül kiegyenlíti az eredeti árkülönbségüket. A BKV elismeri, hogy az orosz szerelvények karbantartás-igényesek maradtak. Eközben a Metrowagonmash csak 36 hónapra vállalt teljes körű jótállást a szerelvényeire, a pótalkatrész-ellátást 20 évre garantálják, az alkatrészek árára viszont nem vállalnak garanciát.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matura, 2016.06.07 11:14

Így néz ki, ha egy kontár , hozzá nem értő döntései alapján hoznak zsebre menő döntéseket, ennél még az is jobb, ha a gyökeréig korrupt alstomra bízzuk magunkat
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html