A SellCell kutatása szerint a megkérdezettek 64,1 százaléka válaszolta azt, hogy a pár héttel ezelőtti bemutató nem, vagy nem túlságosan nyűgözte le. A másik oldalon mindössze 14,4 százalék áll, vagyis a válaszadók csupán bő hatoda találta izgalmasnak vagy érdekesnek az iPhone 13-akat. A piackutató 5 ezer amerikait kérdezett meg szeptember 23 és 30 között, vagyis a bemutató után nagyjából egy héttel - írja a hwsw.

A bemutató előtthöz képest 20,5 százalékkal csökkent a résztvevők vásárlási szándéka, így már csak 23,2 százalék válaszolta azt, hogy frissítene valamely új iPhone-ra. A többség, azaz a maradék 76,8 azt közölte, hogy nem váltana a 13-as szériára.

A váltásra hajlandóak közül 34,1 százalék az új készülékek ProMotion kijelzőjét találta a legizgalmasabb fejlesztésnek, 25,3 százalék pedig az akkus üzemidő javulásában látta a váltás legfőbb indokát. Az Apple által leginkább kiemelt, kamerás újítások csupán a válaszadók 5,4 százalékát hozta lázba.

Kellett volna az az ujjlenyomat-olvasó

A frissítés ellen szóló okok között az ujjlenyomat-olvasó hiánya áll az élen 29,3 százalékkal. A csalódást keltő bemutató a márkahűséget ugyanakkor nem érintette. A frissítést elutasító megkérdezettek 36,8 százaléka mondta azt, hogy jelenlegi Apple készülékével várja meg a következő, vélhetően iPhone 14 néven érkező készülékeket. Ennél valamivel kevesebben, 32,3 százalékban voltak azok, akik a következő két évben sem terveznek frissíteni, 11,3 százalék pedig inkább valamely korábbi, olcsóbb modell beszerzésén gondolkozik.

Stanislav Kogiku
Getty Images: Stanislav Kogiku