TikTok új szállásfoglaló funkciót mutatott be Kínában – írja a Spabook. A közösségimédia-platform a kínai, Douyin névre hallgató belföldi verziójában elindította az OTA jellegű online szállásfoglaló megoldását, amely

mindössze 4,5 százalék jutalékot kér a szálláshelyektől, szemben a Booking és társai által alkalmazott, minimum 12 százalékkal, ami általában eléri a 15-20 százalékot is.

Amennyiben a funkciót kiterjesztik és megjelenik a TikTok nemzetközi verziójában is, az komoly hatással lehet az OTA piacra és a szálláshelyek saját forgalmára is.

Saját profiljukon fogadják a foglalásokat a szállodák

A szálláshelyek a saját profiljukra feltöltött tartalmakon keresztül fogadhatnak foglalásokat egy naptár funkción keresztül.

A Douyin 2023 májusában bevezette az általunk is már évtizedek óta ismert és közkedvelt naptár alapú szállodai foglalási rendszert.

A felület kiköpött mása a kínai Booking versenytársának, a Trip.com felületének. A platformon a felhasználók azonnali foglalásokat végezhetnek a naptáralapú szállásfoglalási funkción keresztül, amely azokat a fogyasztókat célozza meg, akiknek van konkrét elképzelése az utazásuk időpontjára vonatkozóan.