Meddig maradna a Lidl Magyarországon?

Egy új lépésével közvetve is elárulta a Lidl, hogy hosszabb távra tervez a magyarországi piacon.
Csernátony Csaba, 2019. október 25. péntek, 11:35
Fotó: Buksza / Csernátony Csaba

A mostani kormány az elmúlt években többször is jelezte, hogy erősítené a magyar kiskereskedelmi láncokat, továbbá a plázastopszabállyal a külföldi cégek terjeszkedését igyekezett megnehezíteni, de az azóta megszüntetett vasárnapi boltzár is leginkább a külföldi cégeket érintette.

Emellett időnként előkerül egy-egy külföldi boltlánc esetleges eladása. Az elmúlt időszakban jellemzően a magyar Tesco esetleges eladásáról szóltak pletykák, de ezekre reagálva boltlánc valamennyi alkalommal közölte, esze ágában sincs elmenni a magyar piacról.

Ahogy a Lidlnek sem. Egyrészt a diszkontlánc az elmúlt években folytatta a terjeszkedést, ráadásul úgy, hogy az egyik magyar boltlánctól, a CBA-tól vett át több üzletet. Másrészt a Lidl egy új lépésével - amellyel a magyarországi piacra lépés 15 éves évfordulóját ünnepli - közvetve azt is elárulta, hogy szintén sokáig szeretne maradni. A boltlánc ugyanis a legújabb játékában a nyertesnek 15 évre biztosít ingyenes vásárlást.

Összességében a Lidl bár a konkrét terveiről sokszor üzleti titokra hivatkozva nem szokott információkat adni, de a nyereményjátéktól függetlenül is biztosnak látszik, hogy nem szeretne távozni és erről egyébként semmilyen híresztelés nem jelent meg, mióta belépett a piacra.

HOZZÁSZÓLÁSOK