A versenyhivatal szerint átverte az embereket a Digi

Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a DIGI a fogyasztókat megtévesztő kampánnyal vezette piacra mobiltelefon-szolgáltatását, ugyanis többek között valótlanul ígért korlátlan mobilnetet - írja a hatóság.
Szász Péter, 2020. december 23. szerda, 10:47
Fotó: Getty Images

A GVH 2020. december 21-én zárult versenyfelügyeleti eljárása megállapította, hogy a Digi Távközlési és Szolgáltató Kft. Digi Mobil szolgáltatásait bevezető, 2019-ben indított "Tesztelj velünk", illetve 2020-as "Próbáld ki" kampánya tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

A vizsgálat ugyanis feltárta, hogy bár a cég promóciós (többek között óriásplakát és televíziós) hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták.

Szintén megtévesztőnek bizonyult, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárki számára elérhető. A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már Digi vagy Invitel előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis összességében egy szűkebb kör érhette el.

A távközlési cég kampányai jogsértő módon hallgatták el azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül - megfelelő partneri megállapodások hiányában - még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége. Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, mely befolyásolhatja a fogyasztói döntést - írja a GVH.

A versenyhatóság 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért. A Hivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket (elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást).

Rájár a rúd a Digire

A GVH tegnap azt közölte, hogy eljárást indított a Digivel szemben, mert nagysebességű internet szolgáltatásának népszerűsítése megtévesztheti a fogyasztókat.

Emellett a Digit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kizárta az 5G-s frekvenciák értékesítési eljárásából is.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csetere, 2020.12.25 15:08

@Arnika: Hazugság, valakinek csípik a szemét. Nekem pontosan elmagyarázták. Nem az ő sebességükkel van a probléma, hanem a saját gépet kell olyan formába hozni, hogy használható legyen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csaba7272, 2020.12.24 10:19

Nyilván egy óriásplakáton nem lehet mindent leírni. MINDENHOL ott van a csillag, vagy lábjegyzet, h a részleteket olvassa el. Ennyi erővel minden reklámozó céget meg lehetne büntetni.
De ha már távközlés, a Telekomot ötszörösen kellene büntetni, de legszívesebben lekapcsoltatnám a hálózatról. Pl. nem volt olyan számlám egy év alatt, amit rendesen meg tudtak magyarázni. Lejárt az egy év, AZONNAL ott hagytam a bandát!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

villam64, 2020.12.24 08:00

@Qou vadis1: Pedig székely. Ennyit a keresztényi magyar erkölcs megvédéséről. https://hu.wikipedia.org/wiki/Digi
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Qou vadis1, 2020.12.24 06:53

Igen sok versenytársának szúrja a szemét a viszonylagosan alacsonyabb áraik. Úgy látom mindent megtesznek a Digi ellehetetlenítése érdekében.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Itsuka Nakimaga, 2020.12.23 21:11

Remélem az ügyben bíróság fog dönteni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html