A hollandok és a dánok után a magyarok kerékpároznak a legtöbbet Európában az Eurobarometer statisztikája alapján, így kiemelt jelentőségű minden, közlekedést és közlekedésbiztonságot elősegítő infrastruktúrafejlesztés.

Ezért mérföldkő, hogy immár teljes szakaszon, biztonságosan és korszerűen körbe kerékpározható a Balaton  – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).

 

  • A Balatoni Bringakört összekötő szakaszt Balatonrendesnél 2 kilométer hosszú, amelyből 0,3 km vegyes forgalmú, 1,7 kilométer pedig önálló kerékpárút.
  • A forgalomtechnika felújítása is megvalósult, továbbá a kerékpárúton kiépült egy vasúti átkelő is.

 

Az elmúlt öt évben a 205 kilométeres Balatoni Bringakör több mint a fele megújult, körülbelül bruttó 6,1 milliárd forint értékben.

 

 

 

Kész a kerékpáros stratégia - Mesébe illő lenne, ha megvalósulna 2030-ig

Magyarországon tízből egy balesetben biciklis hal meg, ezzel sereghajtók vagyunk az unióban. Elkészült egy 148 oldalas tanulmány, amelyben 29 intézkedési terv szerepel arról, hogy mi mindenen kellene javítani a hazai kerékpáros közlekedésben. Bővebben>>>

Korábban itt szakadt meg a Balatoni Bringakör

Ezzel a két kilométeres szakasszal kibővült, körbe ért a balatoni bringakörút. Nagy Bálint, az ÉKM közlekedésért felelős államtitkára szerint azért is nagyon fontos a balatoni térségben, mert egyre népszerűbb a kerékpározás turisztikai szempontból. A bicikliút a nyári szezonon túl sokat segít a jövőben Balaton térségének.

Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára elmondta, ennek a két kilométeres szakasznak Balaronrendesnél az a fontossága, hogy korábban itt megszakadt a kerékpárút, és ezért ki kellett tekerni a főútra a bringásoknak.

Itt egy gyönyörű szép erdő is található, két évig tartott a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítése, de végül minden rendben van. Sok küzdelem után eljutottunk oda, hogy ez a két kilométeres rész nagyjából 500 millió forint értékben elkészült. Azért ennyi, mert egy fejlett vasúti átvezetést is kapott a terület

– mondta Révész Máriusz.

Országszerte javítják a kerékpáros infrastruktúrát

A bringakör komplex fejlesztése 2019 áprilisában kezdődött a NIF Zrt. beruházásában. A folyamatos beruházásnak köszönhetően tavaly év végén már 114 kilométeren haladhattak korszerűbb, biztonságos utakon a Balaton körül a kerékpárosok.

2022-ben 14,1 kilométernyi kerékpárút-fejlesztés valósult meg a Balaton körül, amely pedig a térség fejlődését segíti elő.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium nem csupán a Balaton körül, hanem országszerte javítja a kerékpáros infrastruktúra feltételeit a településeken belül és azok között is.

Országszerte a teljes kerékpározható hálózat hossza 2030-ra megközelítheti a 15 ezer kilométert, biztonságos és kényelmes alternatívát kínálva az egyéni gépjárműhasználattal szemben.

Továbbra is kiemelt szempont a kerékpárutak fejlesztése, mint a turizmus ösztönzésének egyik fontos eszköze. A kormány ezért támogatja a kerékpáros idegenforgalom fejlesztését,

 

  • beleértve a kerékpáros szálláshelyek fejlesztését,
  • a kerékpáros útvonalak népszerűsítését,
  • és a kerékpáros turizmusra alkalmas infrastruktúra bővítését.

 

Idén 592 kilométer kerékpárút tervezése zárul le.