Pár hete szintet lépett az online élelmiszerpiac Magyarországon, az Auchan ugyanis pár hete kiterjesztette Budapest teljes területére a házhoz szállítást, ezzel újabb nagy szereplő van jelen a teljes fővárosi piacon.
A jövőben újabb szereplő is színre léphet, arról nem beszélve, hogy a boltláncok országos szinten is egyre nagyobb területet szeretnének lefedni a szolgáltatásukkal.
Kapcsolódó
Pörögnek a netes eladások
Nem véletlen, hogy a boltláncok fontos szerepet szánnak a online értékesítésnek. A hivatalos KSH-statisztikák alapján ugyanis az online értékesítés évek óta látványosan növekszik. Igaz, a jelentős bővülés részben azzal magyarázható, hogy még mindig alacsony a bázis, tehát feljövőben lévő szegmensről van szó. A 2013 első három hónapja óta eltelt negyedévekben az internetes és csomagszállítás forgalma 14-49 százalékkal nőtt, ezzel szemben a teljes kiskereskedelem 0,7-7 százalékos bővülést ért el, sőt voltak olyan negyedévek, amikor az összforgalom csökkent.
Az nem látszik a statisztikákból, hogy az internetes és csomagszállításos kiskerforgalomból mennyi csapódik le a legnagyobb boltláncoknál - ám biztos, hogy sok. Erre utalnak az összesített adatok is, azaz egyre nagyobb szelet jut az netes kereskedelemnek, a teljes kiskerforgalomból 2013 első felében az online szegmens súlya még csupán 1,4 százalék volt fedett le, az idei első félévben ez az arány már 3,4 százalékra nőtt. A növekedés százmilliárdos nagyságrendű.
Megkerestük a legnagyobb boltláncok közül a Tescót, a CBA-t és az Auchant, az Aldit, a Lidlt és a Pennyt, hogy milyen lépéseket terveznek az online értékesítésben.
Mit csinálnak a boltláncok?
Az Auchan még 2016 őszén indította el az online boltját, de a szolgáltatás akkor csak pár budai kerületben és néhány agglomerációs településen volt elérhető, elsősorban a cég áruházainak közelében. Megkeresésünkre atz Auchan közölte: folyamatosan dolgoznak az online áruház fejlesztésén és a kiszállítási területek bővítésén.
- áll a cég válaszában.
Terjeszkedést tervez a CBA is. A cég online boltjának honlapja szerint jelenleg 50 településen elérhető a szolgáltatás, és válaszuk szerint folyamatosan dolgoznak azon, hogy ellátási területüket bővítsék.
A Tesco online boltja Budapest mellett többek között Székesfehérváron, valamint a Velencei-tó környékén és Győr egyes részein elérhető, de kérdésünkre, hogy hol jelennek meg legközelebb, egyelőre nem válaszoltak. (Ha megjön a Tesco válasza, frissítjük a cikket - a szerk.)
A Spar már régóta ígéri az online boltja rajtját, de azt rendre elhalasztották. Idén tavasszal Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója a Napi.hu kérdésére azt mondta: 2018 tavaszán kerülhet erre sor.
Titkolózó diszkontok
Megkerestük a diszkontokat is, ám a válaszaikból nem sok minden derül ki. A Lidl közölte: az online boltra vonatkozó kérdéseink olyan adatokra és információkra irányulnak, melyet a Lidl üzleti titokként kezel.
A Penny is hasonló választ adott, közölték: nem tudnak információt adni erről.
Az Aldi valamivel bőbeszédűbb volt, bár a terveket ők sem árulták el. A boltlánc szerint
Az Aldi válaszában utalt arra, hogy az idén bevezetett egy új szolgáltatást, amelynek köszönhetően a boltokban akciósan kínált nagyméretű termékek - például mosógép, hűtőszekrény - házhoz szállítását biztosítja a cég.
Bár a diszkontok szűkszavúak, ágazatai megfigyelők szerint szinte biztosra vehető, hogy amennyiben folytatódik az online kiskereskedelem térnyerése, akkor előbb-utóbb ők is biztosan beszállnak erre a piacra.
Legolvasottabb

Döntött az Aldi: ezek a termékek biztosan hiányozni fognak a jövőben

Figyelmeztetést kaptak a kínai vakcinával oltottak: "védekezzen úgy, mintha nem lenne beoltva"

A kínai vakcinák körül egyre nagyobb problémák merülnek fel

"Nem tudjuk, hogyan képes egy multi ilyen olcsón adni a tejterméket, míg az alapanyagár nyugaton magasabb"

Megoldás a kínai vakcinával oltottaknak - pénzért

Állami alapnyugdíj bevezetését szorgalmazza az OECD

Mosás 30 vagy 40 fokon? Nagyon nem mindegy

Aggódnak a kínaival oltottak, mit tesz a kormány?
