Komoly fordulat az Extreme Digitalnál - léptek az alapítók

Tulajdonosváltás történt az Extreme Digitalnál. A cégalapítók visszavásárolták a dél-afrikai központú Steinhoff-csoporttól a cég többségi részesedését. A tranzakció nem érinti cég működését, az Extreme Digital folyatni szeretné a növekedést.
Csernátony Csaba, 2018. április 25. szerda, 10:42

Visszakerül a magyar résztulajdonosok, a cégalapító Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula kezébe az Extreme Digital, miután a pénzügyi gondokkal küzdő, dél-afrikai központú Steinhoff-csoporttól visszavásárolták a többségi részesedést - közölte szerdán a társaság.

Megvan a jóváhagyás

Az Extreme Digital 50,4 százalékos tulajdonrészének visszavásárlását a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta, a szükséges pénzügyi tranzakciók lezárultak, így újra cégalapítók a kizárólagos tulajdonosok.

"Bár a Steinhoff International leányvállalataival piaci alapon kialakított együttműködéseinket továbbra is megtartjuk, regionális piaci helyzetünk, és sok éve folyamatos növekedésünk fenntartását csak úgy láttuk biztosítottnak, ha a dél-afrikai cégcsoporttól függetlenül folytatjuk működésünket. Az Extreme Digital pénzügyi helyzete rendkívül stabil, az idei évre tervezett üzleti tervünk megvalósításához szükséges források is rendelkezésre állnak. 2015 előtt is magyarországi székhelyű, hazai tulajdonosi struktúrájú, de nemzetközi vállalat voltunk, a visszavásárlást követően is azok maradunk" - mondta Várkonyi Balázs alapító-cégvezető.

Célok

A mostani tranzakció Várkonyi szerint nem érinti a társaság operatív működését, a céljuk az, hogy folytassák a nemzetközi terjeszkedést, ezzel párhuzamosan megtartsák vezető pozíciót az elektronikai termékek e-kereskedelmi magyarországi piacán és újabb termékkategóriák online értékesítését is elkezdik.

Az Extreme Digital alapítója utalt arra is, hogy a GKI Digital adatai szerint 2015 és 2016 után 2017-ben is az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb forgalmat a hazai online áruházak közül. A kutatócég februárban publikált felmérése szerint az Magyarországon tavaly mintegy hárommillióan vásárolnak az interneten keresztül. A teljes piac közel 34 millió sikeres rendelést tudhat maga mögött, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar online vásárló évente mintegy 11 darab rendelést ad fel.

A cég tájékoztatása szerint tavaly 35 milliárd forintot tett ki a bevétel, ami 19 százalékos emelkedésnek felel meg. Az Exterem Digital szerint a hibrid modell sikeres, mivel a bevétel 50 százaléka a fizikai üzletek kasszájában landol. A hibrid modell lényege, hogy vannak offline fizikai egységek, ahol át lehet venni a terméket, termékeket. A magyar vásárlók nagy része úgy szocializálódott, hogy ezeket boltnak tekinti. Várkony Balázs a Napi.hu-nak adott tavalyi interjújában azt mondta, hogy a hibrid modell előnye, ha valaki még otthon vagy a mobilján a villamoson ülve kiválasztotta egy terméket, akkor arról is információt kaphat, hogy van-e raktáron az adott termékből a közelében lévő Extreme Digital-ponton. Ha igen, csupán be kell mennie és megveheti.

Bajba került a volt tulajdonos

A szerdán bejelentett tranzakció előzménye, hogy az Extreme Digitalban 2015 őszén többségi tulajdont szerző dél-afrikai mamutcégnél, a Steinhoff-csoportnál tavaly pénzügyi problémák jelentkeztek.

Az Extreme Digital a steinhoffos gondokra reagálva tavaly decemberben közölte, hogy az Extreme Digital Zrt. operatív működése - ideértve a financiális folyamatokat is - teljesen független a Steinhoff International csoporttól. Az Extreme Digital pénzügyi szempontból önálló, saját cash flow-val és likviditással rendelkezik.

HOZZÁSZÓLÁSOK